L’activitat es durà a terme a una sortida al Monestir benedictí. Amb aquesta es pretendrà que els infants coneguin més a fons un element patrimonial tan emblemàtic de la seva ciutat com és aquest conjunt monacal.
Aquesta activitat va dirigida a cicle mitjà.
Desenvolupament i objectius
La primera part de l’activitat la realitzaran en grups de cinc persones i consistirà en posar nom a les parts del monestir representades per un número. Situarem a tots als alumnes al número 1 (Porta Ferrada), on aprofitarem per fer una petita explicació sobre aquesta, i a partir d’aquest punt entre els membres del grup hauran d’orientar-se al plànol que els proporcionarem. Llavors, hauran de voltar pel monestir, trobar cadascuna de les parts i adjuntar-li en nom que trobaran escrit. La segona part la duran a terme individualment, i consistirà en dibuixar la part del monestir que més els hagi cridat l’atenció.
Plànol del monestir
Plànol del monestir
Solució
- Observar una obra arquitectònica disposant d’una informació prèvia per tal de poder aplicar una mirada crítica i acotada.
- Valorar una obra arquitectònica com a quelcom pertanyent a una nació i a la seva història.
- Situar-se en l’espai amb l’ajuda d’un plànol.
- Aprendre a cercar informació en grup.
Avaluació
A l’hora d’avaluar el nom de les parts del monestir es tindran en compte el nombre d’encerts, es multiplicaran per deu i es dividiran entre catorze. D’aquesta manera obtindrem una nota sobre deu. Per avaluar el dibuix, es tindrà en compte la fidelitat d’aquest a la realitat i la seva elaboració. Seguint aquests criteris, s’avaluarà d’u a deu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario